Min sida
Laddar..

Senaste sökningar

Kontakta oss

Adress

  • Sveriges Offentliga Inköpare
  • c/o Föreningshuset Sedab AB
  • Lumaparksvägen 7
  • 120 31 Stockholm
  • soi@soi.se

Telefon

  • 08-21 61 40 (Förmiddagar 8:30-12:00)

Organisationsnummer

  • 887500-9584

Nationella upphandlingsenkäten 2022 – glöm den inte!

21 oktober, 2022

Sista svarsdag är 28 oktober, för undersökningen som ger ny kunskap om offentliga upphandlingar.

För en tid sedan skickades den nationella upphandlingsenkät ut till ett urval av SOI´s medlemmar. Upphandlingsmyndigheten har som bekant det samlade ansvaret för att utveckla, förvalta och stödja utvecklingen av den offentliga upphandlingen. För att på bästa sätt ska kunna göra det behöver de veta mer om era utmaningar och behov.

SOI vill därför uppmana de medlemmar som ännu inte besvarat enkäten att göra detta omgående. Sista dag för att svara är 28 oktober.
 
Resultatet av undersökningen kommer att presenteras och publiceras på en aggregerad nivå för att beskriva utvecklingen på upphandlingsområdet. Resultatet är också en del av myndighetens återrapportering till regeringen.

– Genom att svara på den nationella upphandlingsenkäten bidrar man till att öka kunskapen om ett samhällsekonomiskt viktigt område. Genom att svara får man också en bild av den egna organisationens utvecklingsområde, säger Tobias Jobring, affärsutvecklare på Upphandlingsmyndigheten.

De organisationer som deltar i undersökningen kommer att få tillgång till sina egna svar. Det innebär att de med hjälp av de nya stöd och verktyg som Upphandlingsmyndigheten lanserar under hösten kan utveckla sina inköpsorganisationer. Resultaten från undersökningen kommer även att användas för att utveckla Upphandlingsmyndighetens stöd så att det är relevant och bidrar till ökad samhällsnytta.