Logga in

Bra offentliga affärer

siterips

SOI:s årskonferenser

  • SOI arrangerar varje år en konferens för våra medlemmar.

    Årskonferensen har sedan början, ja till och med innan början, varit en röd tråd i SOI:s verksamhet. Antalet besökare har ökat ständigt och vid 2009 års konferens var vi ca 500 deltagare.

    Grunden till vår förening SOI startade 1972 när några inköpschefer träffades i Uppsala för att utbyta erfarenhet.  Detta var startskottet till vår årliga konferens. Vid konferensen 1978 beslöts att man fortsättningsvis skulle mötas i en mer organiserad form. Detta ledde till att Kommunala Inköpsledares Förening, KIF bildades november 1979, då hölls också det första årsmötet.

    Traditionen är att konferensen sker i anslutning till föreningens årsmöte. Platsen för årskonferens varierar i syfte att nå så många medlemmar som möjligt. Bra kommunikationer, tillräckligt med hotell samt konferensanläggningens storlek är viktiga parametrar när ort bestäms.

    >> Val av ort och tema (pdf)

    Syftet med årskonferens är att skapa nätverk, ge utrymme för erfarenhetsutbyte samt kompetensutveckling i form av föreläsningar och seminarier.

________________________
________________________